ponedeljek

SLOVENSKA NARODNA VEZENINA

kako dolgo mi ze  vse tole  lezi na  dusi in kako  dolgo se se spravljam  to napisat celemu širnemu svetu ( ki bere moj  blog=))

vezenje ,moja strast in veselje me  spremlja  ze  cisto od malih  nog . prvo  so  bile  to male  rozice in zivalice. Potem sem spoznala slovensko nardno  vezenino. Tisto pravo ki jo stejemo  pod  kulturno  dediscino. Tisto pravo  s tocno petimi  barvami  prejice  s  tocno  dolocenimi  vbodi.( da ne  bo pomote  ne  govorim o sivnju  s krizci ker se  tudi steje pod  slovensko vezenino) in najbolj pomembno  s  pravimi slovenskimi  vzorci   kjer prevladujejo nagelcki,grozje  in  rozice. vse to  zrisla in zbrala  J.Visner.
vezenino  ki vzame  veliko casa in potrpleja  ter  truda  ter  ti vrne  s precudovitimi prti ,prticki keterih  barve   so pozivljajoce in osvezujoce...

zato me  boli , strasno  boli ko se po raznih  blogih hvalijo  s svojimi "umetnijami" posameznice ki  vezejo  strojno. roko na  srce  to zame ni vezenina  ampak nekaksen nasitek  s to razliko  da pravi nasitki so najprej narejeni na  blago in je  to potem nasito na osnovo  to pa je  delano  direktno na  osnovo.
ne  govorim kr  v tri  dni ker  vem kako  delo na stroj poteka  ker sem  ga  tudi  sam  preizkusila in" ni  nobena  umetnost". Res pa je  da na  stroj lahko izdelamo veeeliko KICASTIH strvari in  tudi veliko hitreje  gre. Medtem ko jaz  za  svoj prt porabim par  mesecev ,je lahko prt na  stroj narejen  v  uri ali  dveh.

Prav iz tega  razloga  jaz  svojih  vezenin ne  kazem  vec po raznih  forumih ker mi je  nerodno in za malo se mi  zdi  da bi me primerjali s   taksno "umetnostjo".

Najbolj pa me  boli  da   same  izdelovalke  vezenin  ne zna(M)jo  ceniti svojega  dela in na  vse pretege hvalijo strojno vezenje.
KDO  BO CENIL  NASE DELO  CE  GA MI SAME NE  BOMO???

Ni komentarjev:

Objavite komentar